Google AdWords

Det oplagte sted
at starte den digitale markedsføring

AdWords er Googles annonceringssystem og den mest effektive måde at lede trafik til sit website. Annonceringsformen i AdWords kaldes også Paid Search, og sikrer en synlig placering som en af de øverste annoncer ved en Google-søgning. Mens AdWords er et stærk værktøj er det primært effektivt i slutningen af købsrejsen, og derfor bør det kombineres med eksempelvis display annoncering.

Få et hurtigt overblik over AdWords her…

Relevans, relevans og atter relevans.

Hos Googles AdWords-system findes der én overordnet retningslinje: Relevans. Det vil i al sin enkelhed sige, at jo mere relevant din annoncering er, jo billigere får du dine kliks. Logikken er simpel, for Google er ikke interesseret i at give sine brugere søgeresultater, der ikke er brugbare og relevante.

 

De første fire søgeresultater i en Google søgning er AdWords-annoncer, men de øvrige resultater er organiske resultater som opnås ved at lægge en SEO strategi. Vi anbefaler at man både arbejder med SEO & AdWords i en kombineret strategi.

"At arbejde med AdWords
er den mest direkte og effektive
kontaktform på nettet."

AdWords er Googles egen genvej til effektiv synlighed.

AdWords vises på de fire øverste og de fire nederste placeringer på siden ved en Google-søgning. Det betyder, at størstedelen af skærmen på computerens ”first frame/above the fold” kan være dækket af betalte annoncer, og at man skal scrolle for at komme ned til de organiske søgeresultater. På en mobil og tablet skal der scrolles endnu mere. Konsekvensen er, at flere brugere klikker på en AdWords-annonce, fremfor at benytte de organiske søgeresultater. Der er med andre ord tale om en virkelig synlig og effektiv eksponering over for brugere, der har lavet en aktiv søgning via Google. Hos Jugel Digital er vi eksperter i at sammensætte og udvælge de rette søgeord, så der gives den bedst mulige eksponering for pengene.

"Vi håndterer i dag AdWords
for stort set alle vores kunder,
hvilket giver et stærkt sammenspil med deres andre digitale indsatser."

AdWords er mere
end betalte annoncer.

Selvom AdWords primært er ensbetydende med paid search, så ligger der i Googles program også mulighed for at designe display ads, der ikke er bundet til Googles egen platform, men også fungerer på alverdens andre websites. Hos Jugel Digital behersker vi naturligvis alle features i AdWords-paletten, herunder de redskaber der vedrører programmets markedsføringsmæssige muligheder.

AdWords er uundværligt for eCommerce.

For virksomheder, der har en stor del af deres salg via eCommerce, er AdWords ikke et valg, men en nødvendighed. Gennem Googles shopping annoncer kan man få vist sine produkter direkte med pris og billede i søgeresultaterne, og heri ligger et enormt potentiale for salg gennem webshops.