Display Banner annoncer

Den digitale verdens svar
på kreativ markedsføring

Display Bannere er overalt på nettet og de dukker op, uanset om du søger nyheder, leder efter en ny barnevogn eller tjekker vejret på DMI. Hos Jugel Digital har vi specialiseret os i at arbejde kreativt og visuelt med bannerformatet og håndtere denne annonceform, så den er præcis og kun eksponeres overfor de rette personer. Det giver både en bedre økonomi og mindsker irritationen.

Sådan arbejder vi med display bannere…

Vi køber ind, definerer, placerer og evaluerer.

Hos Jugel Digital foretrækker vi selv at stå for indkøb af display bannere. Det foregår via netværk som Adform og Google. Har køber vi ind på vores kunders vegne for at sikre de mest fordelagtige priser, de bedste placeringer og indhentning af den nødvendige databerigelse for at kunne ramme de definerede målgrupper. Mens display bannerne kører følger vi løbende op på deres performance, så vi hele tiden opererer med den mest effektive kombination af formater, placering, design og budskab.

"Det er veldokumenteret, at kreativitet er effektiv i opbygning af kendskab. Det gælder naturligvis også for display banneret."

Et display banner er ikke bare et display banner.

Hos Jugel Digital arbejder vi med flere forskellige teknologier, når vi indrykker display bannere. Bag det rent visuelle og budskabet ligger der forskellige overvejelser for, hvordan banneret skal fungere og hvordan, vi skal benytte de data, der er til rådighed.


"Ingen er
usynlige på nettet."

Retargeting.

Det er muligt at lade et display banner blive eksponeret over for den samme bruger mere end én gang. Ved hjælp af en kodning kan vi populært sagt “finde frem“ til brugeren igen og gentage eksponeringen. Der kan være flere grunde til at overveje denne teknologi, og salg er blot en af dem. Da et displaybanner er en effektiv kommunikator af imagebudskaber og fungerer godt til opbygning af kendskab, så er retargeting også oplagt at benytte, hvis man står med et budskab, et produkt eller en service, der kræver en højere grad af påvirkning.

Contextual Retargeting.

Denne teknologi er en forædling af klassisk retargeting, forstået på den måde, at det er muligt at eksponere en bruger for personaliserede budskaber, der oftest ikke vil blive anset som reklame, men som en form for vedkommende information. Hvis man som bruger har vist interesse for golf eller biler eller dyre designersko, vil man med stor sandsynlighed modtage relevante budskaber med positive øjne. 

Behavioral Targeting.

Al digital markedsføring bygger på data, og behavioral targeting benytter sig af de oplysninger, vi har om en brugers adfærd, så vi kan tilrettelægge vores display banner ud fra de interesser, som vedkommende af afgivet – vi bruger det digitale fingeraftryk, der afsættes via vores færden på nettet. Ud fra disse data kan vi skabe særdeles målrettede display bannere, med præcist de budskaber, der med størst sandsynlighed vil have en brugers interesse.

Lookalike Targeting.

Denne form for teknologi bruger data fra allerede eksisterende brugere til at finde nye, lignende brugere, som har udvist samme adfærd på nettet. Denne form for markedsføring via display bannere øger betragteligt ens målgruppe og kundeskare på en kvalificeret måde.